|  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 |  | 
 
| 
 
 |  | | Pytał: Tomasz Borys Data: 25/03/2013
 Publikacja: 29/03/2013
 
 Pytanie: Zarząd wydał myśliwemu odstrzał na trzy rogacze selekcyjne w 2 klasie wieku. Myśliwy pozyskał trzy kozły łowne w tym jeden na brązowy medal. Komisja oceny nie stwierdziła nieprawidłowości. Myśliwy na tej podstawie czuje się bezkarny. Czy i jak zarząd koła może ukarać myśliwego aby w następnych sezonach sytuacja się nie powtórzyła?
 
 Odpowiedź:
 A za co karać myśliwego, jak on nie popełnił żadnego przewinienia i dokonał odstrzału dokładnie w zgodzie z otrzymanym odstrzałem?
 
 Nie ma w PZŁ oddzielnego pojęcia dla odstrzału selekcyjnego w 2 klasie i odstrzału łownego. Każdy myśliwy otrzymujący odstrzał na rogacza w 2 klasie ma prawo strzelić rogacza w wieku od 4 roku wzwyż (od trzeciego poroża). Jeżeli strzelony przez niego rogacz jest w wieku 4 - 5 lat, to podlega ocenie wg uchwalonych przez NRŁ zasad selekcji osobniczej. Jeżeli jest w wieku od szóstego roku życia wzwyż, to nie podlega już ocenie wg zasad selekcji, a takiego rogacza nazywamy łownym. Na rogacze łowne nie wydaje się innych odstrzałów, a potwierdzeniem dla tego jest stanowisko ZG PZŁ zaprezentowane np. tutaj.
 | 
 |  |  |