|  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 |  | 
 
| 
 
 |  | | Pytał: Marek Data: 03/03/2004
 Publikacja: niepublikowane
 
 Pytanie: Czy komisja wyceny trofeów lub zarząd koła ma prawo zarekwirować trofeum ze względu że uzyskało ono 2 pkt. czerwone? Czy w/w mogą mnie skierować na ponowny egzamin selekcjonerski w związku z powyższym?
 
 
 Odpowiedź:
 Trofeum w żadnym przypadku nie może zarekwirować komisja wyceny. Również zarząd nie ma takich uprawnień, chyba, że w kole obowiązuje taka uchwała Walnego Zgromadzenia albo uchwały WZ nic na ten temat nie mówią. Trofeum jak i tusza są po odstrzeleniu własnością koła i WZ może zadecydować, że w przypadku odstrzału za 2 czerwone punkty trofeum dysponowane jest inaczej niż na rzecz strzelca. Taka uchwała musiałby obowiązywać w momencie dokonywania odstrzału, bo uchwalanie takiej zasady wstecz wobec odstrzału z przeszłości  byłoby nieprawidłowe.
 
 Powtórny egzamin łowiecki zdaje sie w przypadku zasądzenia takiej kary przez sąd łowiecki. Nieprawidłowy odstrzał (2 pkt. czerwone) nie jest przewinieniem łowieckim i sądy łowieckie nie zajmują się takimi sprawami. Jedyna sankcja jaka grozi za taki odstrzał, to kara statutowa nałożona przez zarząd koła.
 | 
 |  |  |